Fechar

1. Identificação
Tipo de ReferênciaArtigo em Revista Científica (Journal Article)
Siteplutao.sid.inpe.br
Código do Detentorisadg {BR SPINPE} ibi 8JMKD3MGPCW/3DT298S
IdentificadorJ8LNKB5R7W/3Q63932
Repositóriourlib.net/www/2017/12.05.13.57   (acesso restrito)
Última Atualização2017:12.08.16.16.17 (UTC) administrator
Repositório de Metadadosurlib.net/www/2017/12.05.13.57.05
Última Atualização dos Metadados2021:03.06.05.20.45 (UTC) administrator
DOI10.1016/j.erss.2017.06.008
ISSN2214-6296
Rótulolattes: 4648134943131346 1 BenitesLazaroMellLahs:2017:CaBrEt
Chave de CitaçãoBenitesLazaroMellLahs:2017:CaBrEt
TítuloBusiness storytelling about energy and climate change: the case of Brazil's ethanol
Ano2017
Data de Acesso06 maio 2024
Tipo SecundárioPRE PI
Número de Arquivos1
Tamanho1182 KiB
2. Contextualização
Autor1 Benites Lazaro, Lira Luz
2 Mello-Théry, N. A.
3 Lahsen, Myanna Hvid
Grupo1 CST-CST-SESPG-INPE-MCTIC-GOV-BR
2
3 COCST-COCST-INPE-MCTIC-GOV-BR
Afiliação1 Instituto Nacional de Pesquisas Espaciais (INPE)
2 Universidade de São Paulo (USP)
3 Instituto Nacional de Pesquisas Espaciais (INPE)
Endereço de e-Mail do Autor1 lira.lazaro@inpe.br
2
3 myanna.lahsen@inpe.br
RevistaEnergy Research and Social Science
Volume31
Páginas77-85
Histórico (UTC)2017-12-08 16:16:17 :: lattes -> administrator :: 2017
2021-03-06 05:20:45 :: administrator -> simone :: 2017
3. Conteúdo e estrutura
É a matriz ou uma cópia?é a matriz
Estágio do Conteúdoconcluido
Transferível1
Tipo do ConteúdoExternal Contribution
Tipo de Versãopublisher
Palavras-ChaveStorytelling
Climate Change
Ethanol
Narrative Analysis
Multidimensional Scaling
Hierarchical Clustering
ResumoClimate change narratives often evoke scary scenarios. But in business discourses, the climate change narrative often emerges as an opportunity rather than a threat. This paper examines the predominant business storytelling ploys used by Brazils sugarcane industry association, UNICA to promote the industry as environmentally and socially responsible. We used both qualitative and quantitative narrative analysis to analyze thirty-five videos and multimedia presentations produced as part of UNICAs marketing communications. Drawing on insights about tropes variously evoking hero stories, learning stories and horror stories, we conclude that the sugarcane industry has developed hero and learning stories that portray the sugarcane industry as a sustainable business and ethanol as a green hero, a green, renewable energy that helps reduce greenhouses gas emissions and thus saves humanity from climate change.
ÁreaCST
Arranjo 1urlib.net > BDMCI > Fonds > Produção anterior à 2021 > COCST > Business storytelling about...
Arranjo 2urlib.net > BDMCI > Fonds > Produção pgr ATUAIS > CST > Business storytelling about...
Conteúdo da Pasta docacessar
Conteúdo da Pasta sourcenão têm arquivos
Conteúdo da Pasta agreementnão têm arquivos
4. Condições de acesso e uso
Idiomaen
Arquivo Alvobenites_business.pdf
Grupo de Usuárioslattes
Grupo de Leitoresadministrator
lattes
Visibilidadeshown
Permissão de Leituradeny from all and allow from 150.163
Permissão de Atualizaçãonão transferida
5. Fontes relacionadas
Unidades Imediatamente Superiores8JMKD3MGPCW/3F3T29H
8JMKD3MGPCW/449U4PL
Lista de Itens Citandosid.inpe.br/bibdigital/2021/03.06.05.18 1
URL (dados não confiáveis)http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2214629617301834
DivulgaçãoWEBSCI; SCOPUS.
Acervo Hospedeirodpi.inpe.br/plutao@80/2008/08.19.15.01
6. Notas
Campos Vaziosalternatejournal archivingpolicy archivist callnumber copyholder copyright creatorhistory descriptionlevel e-mailaddress format isbn lineage mark mirrorrepository month nextedition notes number orcid parameterlist parentrepositories previousedition previouslowerunit progress project resumeid rightsholder schedulinginformation secondarydate secondarykey secondarymark session shorttitle sponsor subject tertiarymark tertiarytype typeofwork
7. Controle da descrição
e-Mail (login)simone
atualizar 


Fechar